Wiele osób skarży się na na zawór EGR, choć jest to stosunkowo mało znana część. Niektórzy kierowcy decydują się na jej usunięcie, a jeszcze inni na zaślepienie. Dowiedz się jak działa zawór regulacji spalin EGR, gdzie się znajduje i dlaczego jest potrzebny. Jeśli szukasz sprawdzonych części układu elektrycznego, odwiedź punkt Auto-Zatoka. Posiadamy produkty od ponad 40 importerów z zagranicy.
Czym jest zawór EGR?
Zawór EGR to część stosowana w nowszych modelach samochodów. Jej rolą jest obniżenie zawartości tlenu w powietrzu, przed dotarciem do komory spalania. Zawór regulacji spalin EGR odpowiada także za redukcję temperatury i spowolnienie spalania. Przyczynia się on także do redukcji tlenku azotu oznaczonego symbolem (NOx). Zasada działania zaworu jest następująca. Efektem jego pracy jest zmniejszenie ilości tlenu poprzez wprowadzenie porcji spalin do układu dolotowego. Można powiedzieć, że spaliny zanieczyszczają powietrze, które jest doprowadzane do komory spalania.
Działanie zaworu EGR
Silniki wyposażone w zawór EGR posiadają wąski przewód, za pomocą którego spaliny są dostarczane do kolektora dolotowego. To właśnie zawór EGR decyduje w jakim czasie spaliny mają trafić do dolotu oraz jak długo potrwa cały proces. Pierwsze egzemplarze aut z EGR posiadały zawory sterowane pneumatycznie. Nie były one regulowane automatycznie. Aktualne rozwiązania opierają się na sterowaniu elektromagnetycznym i potrafią otwierać się płynnie w każdym momencie. O tym, kiedy zawór EGR ma się otworzyć decydują sterowniki elektryczne. W tym przypadku jest to sterownik pracy silnika. Jeśli chodzi o konkretny czas działania zaworu EGR, jest on otwarty w momencie przy niskim i średnim obciążeniu silnika, szczególnie przy średnich obrotach jednostki napędowej.
Wady zaworu EGR
Stosowanie zaworu EGR wiąże się także z negatywnymi następstwami. Wadą tego systemu jest obniżenie mocy silnika przy jego średnich obrotach. Mimo tego nie poleca się demontażu tego elementu mechanicznego, ponieważ jest on wpisany w program ECU jednostki napędowej. Stosowanie zaworu EGR wpływa także na zanieczyszczenie kolektora dolotowego. W tym miejscu często zbiera się nagar, który zmniejsza jego efektywność pracy. Efektem tego jest słabsza praca silnika, ponieważ do cylindra trafia mniejsza ilość powietrza.
Jaki zawór EGR wybrać?
Rekomendujemy zawór EGR marki Pierburg, który zdobył wiele pozytywnych opinii wśród klientów. Hiszpańskie przedsiębiorstwo działa na rynku motoryzacyjnym od 1957 roku. O jakości części świadczy choćby fakt, że z tych podzespołów korzystają takie potęgi jak Mercedes-Benz i Renault. Zawory Pierburg znajdziesz w asortymencie naszego sklepu.
Konkretny typ zaworu należy dobrać do marki auta. Jeśli nie wiesz jaki model części będzie pasował do Twojego samochodu, zgłoś się do Auto-Zatoki. Nasi specjaliści dopasują produkt do pojazdu. Sprzedajemy zawory regulacji spalin EGR do samochodów marki Mercedes, Opel, Skoda oraz Daewoo. W naszym asortymencie znajdziesz części do niemal każdego modelu samochodu.