Napinacze hydrauliczne

Czy wiesz jaką rolę w aucie spełnia hydrauliczny napinacz paska rozrządu? Okazuje się, że właściwa eksploatacja tej części jest niezwykle istotna. Sprawdź jak działa napinacz paska rozrządu, gdzie się znajduje, jak go zamontować i kiedy należy wymieniać tę część. W razie pytań nasi specjaliści udzielą Ci szczegółowych informacji. Pracownicy sklepu Auto – Zatoka czekają na Twój kontakt.  

Jak działa hydrauliczny napinacz paska rozrządu?

W napinaczu znajduje się siłownik hydrauliczny, który działa jak amortyzator. Sprężyna za sprawą swoich właściwości tłumiących utrzymuje pasek w ciągłym kontakcie z rolkami. W ten sposób układ rozrządu może działać bezawaryjnie i efektywnie. Sam siłownik hydrauliczny jest odpowiedzialny za kontrolę siły dynamicznej paska rozrządu. Kompensuje on zmiany jego długości, które wynikają z rozszerzalności cieplnej. 

Budowa siłownika hydraulicznego

Jeśli chodzi siłownik hydrauliczny składa się on z cylindra zbudowanego z aluminium, oleju, tłoku, zaworu jednokierunkowego, sprężyny, a także zawleczki zabezpieczającej. Dzięki układowi tłoczysko może poruszać się na zewnątrz, umożliwiając przepływ oleju do drugiej strony tłoka przez zawór jednokierunkowy. Tłumienie powstaje dzięki przepływowi oleju pomiędzy tłokiem a cylindrem, w chwili wciskania tłoczyska do wewnątrz.

Hydrauliczny napinacz paska rozrządu – jaką markę wybrać?

Warto postawić na części najwyższej klasy. Wśród producentów napinaczy hydraulicznych największą popularnością cieszą się marki takie jak Febi i Swag. Są to renomowane firmy, które zyskały przychylność klientów na całym świecie. W sklepie Auto – Zatoka znajdziesz ponad 40 zagranicznych producentów podzespołów do samochodów. W doborze asortymentu stawiamy przede wszystkim na wysoką jakość i niezawodność. W naszym sklepie znajdziesz wyposażenie do wszystkich zachodnio-europejskich marek samochodów.

Montaż napinacza paska rozrządu

Instalacja napinacza paska rozrządu powinna przebiegać zgodnie z zaleceniami producenta samochodu. Napinacz paska rozrządu powinien być montowany podczas wymiany pozostałych części – paska rozrządu, pompy wody, paska napinacza i rolki prowadzącej paska rozrządu. Ważne jest, aby po montażu wszystkich komponentów zawleczka napinacza została usunięta. Po zakończeniu montażu zaleca się kilkukrotnie obrócić wałem ręcznie, aby przed uruchomieniem silnika odseparować olej i powietrze w siłowniku.

Pestalozziego 7, 50-325 Wrocław
+48 516 093 224
Gdzie kupić filtry samochodowe we Wrocławiu?

Wielu kierowców jest zdezorientowanych podczas wymiany filtrów w aucie. Demontaż starego filtra, dobranie odpowiedniego modelu i jego montaż nie należą do najprostszych. Czynność można wykonać samodzielnie, ale należy pamiętać, że źle założone filtry nie będą działać prawidłowo i mogą przyczynić się do usterek w samochodzie.

Na szczęście jest na to sposób. W ramach oferty hurtowni motoryzacyjnej Auto – Zatoka dobieramy odpowiednie filtry do aut w profesjonalny sposób. Dzięki temu wszyscy nasi klienci mogą liczyć na fachową pomoc i zakupić model filtra odpowiadający marce auta. W naszym sklepie znajdziesz szeroki asortyment produktów w atrakcyjnych cenach. Posiadamy filtry do niemal każdej zachodnioeuropejskiej marki auta.

Menu