Czy wiesz jaką rolę w aucie spełnia hydrauliczny napinacz paska rozrządu? Okazuje się, że właściwa eksploatacja tej części jest niezwykle istotna. Sprawdź jak działa napinacz paska rozrządu, gdzie się znajduje, jak go zamontować i kiedy należy wymieniać tę część. W razie pytań nasi specjaliści udzielą Ci szczegółowych informacji. Pracownicy sklepu Auto – Zatoka czekają na Twój kontakt.
Jak działa hydrauliczny napinacz paska rozrządu?
W napinaczu znajduje się siłownik hydrauliczny, który działa jak amortyzator. Sprężyna za sprawą swoich właściwości tłumiących utrzymuje pasek w ciągłym kontakcie z rolkami. W ten sposób układ rozrządu może działać bezawaryjnie i efektywnie. Sam siłownik hydrauliczny jest odpowiedzialny za kontrolę siły dynamicznej paska rozrządu. Kompensuje on zmiany jego długości, które wynikają z rozszerzalności cieplnej.
Budowa siłownika hydraulicznego
Jeśli chodzi siłownik hydrauliczny składa się on z cylindra zbudowanego z aluminium, oleju, tłoku, zaworu jednokierunkowego, sprężyny, a także zawleczki zabezpieczającej. Dzięki układowi tłoczysko może poruszać się na zewnątrz, umożliwiając przepływ oleju do drugiej strony tłoka przez zawór jednokierunkowy. Tłumienie powstaje dzięki przepływowi oleju pomiędzy tłokiem a cylindrem, w chwili wciskania tłoczyska do wewnątrz.
Hydrauliczny napinacz paska rozrządu – jaką markę wybrać?
Warto postawić na części najwyższej klasy. Wśród producentów napinaczy hydraulicznych największą popularnością cieszą się marki takie jak Febi i Swag. Są to renomowane firmy, które zyskały przychylność klientów na całym świecie. W sklepie Auto – Zatoka znajdziesz ponad 40 zagranicznych producentów podzespołów do samochodów. W doborze asortymentu stawiamy przede wszystkim na wysoką jakość i niezawodność. W naszym sklepie znajdziesz wyposażenie do wszystkich zachodnio-europejskich marek samochodów.