Potrzebujesz wymiany łącznika stabilizatora? Dowiedz się, jak zrobić to profesjonalnie. Zadbaj o układ zawieszenia, aby cieszyć się bezpieczną jazdą i przejść badania techniczne pojazdu bez stresu. Dowiedz się jak wygląda i jak działa łącznik stabilizatora, jak działa oraz gdzie najlepiej kupić łącznik stabilizatora we Wrocławiu.
Czym jest łącznik stabilizatora?
Łącznik stabilzatora, jak wskazuje sama nazwa łączy wahacz ze stabilizatorem, a niekiedy z kolumną zawieszenia. W skład łącznika stabilizatora wchodzą elementy gumowe oraz przeguby kulowe. Głównym zadaniem łącznika stabilizatora jest tłumienie drgań występujących podczas jazdy. Bez wątpienia mimo niewielkich gabarytów łącznik stabilizatora możemy uznać za jedną z najważniejszych części w układzie zawieszenia i całym aucie. Podobnie jak drążek stabilizatora zapewnia on komfortową jazdę, bez względu na długość trasy. Modele łącznika stabilizatora różnią się od się siebie sztywnością i długością, która jest zależna od potrzeb konstrukcji samochodu.Warto jednak pamiętać, że Im łącznik jest grubszy tym większą część sił przenosi.
Co ile km wymieniać łącznik stabilizatora?
Łącznik stabilizatora jest delikatny. Z tego względu tę część należy wymieniać co 60 – 80 tysięcy przejechanych km. Podczas wymiany warto postawić na markowy sprzęt i zrezygnować z tanich imitacji, których żywotność jest znacznie krótsza. Łączniki stabilizatora powinno się wymieniać parami z obu stron pojazdu. Jeśli nie orientujesz jaką część dobrać, skontaktuj się ze specjalistami z Auto – Zatoki, którzy dobiorą łącznik stabilizatora do Twojej marki auta.